söndag 7 april 2013

Välkommen Moa!

Välkommen Moa - endast några timmar gammal.
Lycka och hurra!!!! Efter en lång väntan tittade hon äntligen ut min och Mats dotter. Hon föddes på Varbergs sjukus den 6 april 2013 kl. 22.16 i vecka 41 - sex dagar för sent. Hon vägde 3050 gr och var 50 cm lång.

Vi checkade in på sjukhuset runt halv nio på morgonen. Barnmorskan kontrollerade att bebisen mådde bra. Eftersom inget hände förutom att värkarna gjorde sig påminda då och då fick vi gå ner på stan.

Vi passade på att titta på ett SPA som vi var intresserade av. Efter någon timmes förhandlande var vi ägare till ett SPA. Tillbaka till sjukhuset där vi fick lunch. Lax med någon sås. Nu började den långdragna och smärtsamma förlossningen. Tur att Mats var där och coachade mig hela vägen. Förlossningen påminde om ett av av våra träningspass."Kom igen - du orkar en till".

Strax efter 22.00 föddes hon. Alla smärtor försvann med en gång när hon lades på min mage. Nu är jag återigen mamma och jag ser fram emot bajs, kräk och sömnlösa nätter. Jag är helt enkelt världens lyckligaste mamma till en underbart söt dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar